Alex Ra Studio
De-a lungul carierei noastre am asistat la așa-zisul "timp mort" în care organizarea evenimentelor la care am participat aveau lacune ori era încetinite de anumite activități cărora nu li s-au acordat suficient timp pe desfășurătorul evenimentului pentru ca mai apoi să se deruleze totul pe repede-înainte pentru a nu întârzia la următoarea parte din orar, care cel mai probabil nici nu suporta amânare, astfel că ne-am gândit să venim în ajutorul dumneavoastră cu ceva sfaturi în linii mari despre cum să priviți organizarea unui eveniment pentru ca toată lumea să nu simtă pe cât posibil timpul ca fiind pierdut și pentru ca plictiseala să nu apuce să se aștearnă.
Ne vom referi la o nuntă deoarece, în opinia noastră este un tip de eveniment trăit de toți la un moment dat, plus că are un grad ridicat de dificultate în ceea ce privește organizarea sa:
Pentru început vom aduce ca prim sfat contractarea unui vornic - pentru regiunea Banatului, ori Transilvaniei - ori a unui cumnat de mână - regiunea Olteniei - acesta ușura simțitor munca tuturor persoanelor participante la acest eveniment, vă va permite să vă bucurați fără griji de propria experiență, practic evenimentul se derulează în jurul dumneavoastră, orchestra cântă, iar regizorul pune în ordine actele, pe când fotografii și videografii imortalizează totul până la cele mai mici detalii, pe care "regizorul" le aranjează de așa natură încât totul să aibă fluiditate și continuitate.
Nu o dată am auzit sau în cazul celor ce deja sunt căsătoriți am trăit acea expresie "tu-ți vei trăi nunta, însă o vei vedea pe casetă după ce se va fi terminat, fiindcă nu vei avea timp de nimic", tocmai acest du-te-vino continuu din ziua nunții și toată presiunea de a fi cu toată lumea alături precum și continua îngrijorare ca totul să fie la locul lui vă va obtura gândurile și privirile de la adevăratele trăiri pe care trebuie să le aveți în ziua nunții, plus că un vornic face loc în program tuturor ședințelor foto, tuturor obiceiurilor ce trebuie trăite, filmate și fotografiate.
Un al doilea sfat ce trebuie după noi să nu lipsească niciunui cuplu ce urmează să-și organizeze nunta, este un desfășurător cât mai amănunțit și mai realist realizat tocmai pentru a nu suferi decalări la care să nu vă așteptați, pentru a fi mai ușor de înțeles, ne-am decis să realizăm chiar noi unul pentru voi, iar dacă simțiți că ne-a scăpat ceva, rugăm corecturi cât mai detaliate și mai argumentate oriunde vă simțiți mai confortabil a vă expune părerile.
Acestea fiind spuse, ladies and gentlemen, desfășurătorul nostru:
1. 08:00 - programarea la coafor și machiaj a miresei - să ne înțelegem, aceasta să fie ora din programare, nu ora la care se face programarea; știm cât de obosiți sunteți după zilele în care s-au făcut toate ultimele finisări din seara de dinaintea nunții, însă concomitent știm și cât de minuțios poate fi un machiaj de nuntă, dar și o coafură de mireasă, așa că ziua începe în forță
2. 10:00 - sosirea echipelor de muzicanți și a echipei foto-video - asta dacă nu ați preferat ca echipa foto-video să vă însoțească ca machiaj
3. 11:00 - sosirea de la machiaj și demararea pregătirii de îmbrăcat, fotografii și videografii vor trage cadre cu costumul, rochia, pantofii, verighetele, cravata, lănțișoarele, parfumurile și toate accesoriile ce vor urma a fi purtate.
4. 11:30 - îmbrăcarea mirelui de către naș și cavalerii de onoare combinat cu imortalizarea procesului în cele mai artistice și interactive moduri
5. 11:45 - îmbrăcarea miresei cu și mai multă atenție și migală de către nașă și domnișoarele de onoare pentru a continua cu un mini-shooting foto al acestora, dar și a câtorva cadre video de colecție.
6. 12:15 - o dată mirii pregătiți de acțiune vom începe cu obieciurile și tradițiile din partea locului ce pot dura de la o oră la chiar trei ore în regiunile cu mult folclor și datini toate acompaniate de muzică tradițională.
7. 15:15 - se vor demara ultimii pași ai tradițiilor pentru o scurtă pauză de dans, mici gustări sau odihnă pentru a ne pregăti cu toții de unul dintre cei mai importanți pași, anume cununia religioasă.
8. 16:00 - cununia religioasă poate să dureze chiar și două ore, după caz, ar fi foarte indicat să vă cunoașteți duhovnicul ce urmează să vă cunune pentru a-i ști stilul de slujire a sfintei taine a cununiei și pentru a aprecia corect acest punct al zilei.
9. 17:30 - după ieșirea din biserică și o scurtă ședință foto-video a eliberării de porumbei, confetti ori aruncat de grâu și/sau orez, mirii, nașii și cavalerii de onoare împreună cu domnișoarele lor de onoare vor fi sustrași de la firul principal al evenimentului pentru a fi "furați" la ședința foto de proaspăt căsătoriți.
10. 17:45 - ședința foto-video este și ea de asemenea unul din cele mai importante puncte al zilei, acest moment marchează cele mai frumoase amintiri și vă va pune în cele mai reușite ipostaze pentru a vă aminti cu reală plăcere de ziua nunții așa că dacă poate până atunci energia a fost aproape consumată vă cerem un aproape ultim moment de maximă energie, vrem zâmbete, vrem naturalețe, vă vom face noi să râdeți, numai să o faceți natural, credeți-ne, nu există om pe lumea asta să nu se iubească pe sine după ce se privește zâmbind, mai ales autentic.
11. 19:00 - sosirea la local și pregătirea de primire a invitaților pentru petrecerea cea mare ce urmează.
12. 20:00 - sosirea primilor invitați.
13. 22:00 - cu ultimii invitați sosiți se va demara protocolul de servire a primelor feluri de mâncare, la semnalul nașului.
14. 22:30 - valsul mirilor, momentul cel mai plin de profunzime al zilei, este momentul vostru de a vă privi unul pe celălalt în cel mai frumos moment din viața voastră și în ciuda tuturor oamenilor ce vă privesc să uitați măcar pentru câteva momente de tot ce este în jur pentru a vă declara măcar din priviri iubire veșnică, adorație reciprocă și atenție deplină, nu lăsați niciun fel de distragere să vă perturbe acest moment unic și spectaculos.
15. 22:45 - derularea în voie a petrecerii, socializarea cu voie bună cu cât mai mulți nuntași asezonat cu dans și râsete.
16. 00:00 - primirea tortului mirilor, vestitul cântec de "La mulți ani!" și acompaniați desigur de nași se va tăia o bucată de tort pentru a da startul servirii acestuia, dar și pentru a marca încă o ședință foto cu invitații, este și un moment bun de a-i avea pe rând pe toți lângă voi.
17. 00:30 - de aici noi lăsăm totul la aprecierea mirilor cu un detaliu care poate parte neînsemnat, însă ajută mult la bunul mers al lucrurilor și anume, un tips & tricks - încercați ca până în ora 02:00 toate activitățile ce țin de obiceiuri, tradiții și servirea mesei să fie pe sfârșite, astfel se vor evita pe cât posibil extenuarea invitaților, se va evita de asemenea risipirea de mâncare ce stă pe masă fiindcă nu mai are cine să o mănânce și mai ales, se va avea cu cine să se realizeze activități de genul aruncatului buchetului sau a dansului acetuia.
După ora 02:00 petrecerea poate continua în voie, invitații ce vor să plece sunt liberi să o facă, sala se va goli pentru adevărații petrecăreți și pentru cele mai dragi persoane ale voastre care oricum vă vor rămâne alături, nu este necesar ca întreaga suită de invitați să fie cumva forțată să stea, acestea fiind spuse, aștepăm cu drag feedback-ul vostru și pe viitor vom reveni și cu sfaturi pentru alte tipuri de evenimente la care noi am participat și din care avem măcar în opinia noastră ce împărtăși cu voi.
Alex Ra Studio